L’Escola de Danses de Xàtiva amb el seu espectacle Herència pretén mostrar respecte, gratitud i admiració cap a tots aquells homes i dones, la majoria ja desapareguts, però que romanen vius en el record de la ciutat de Xàtiva. El folklore que ens han llegat des del passat ha esdevingut una part important del patrimoni i de la memòria col·lectiva de l’Escola de Danses de Xàtiva, que ens permet ser conscients dels nostres autèntics orígens. En fi, la tradició heretada d’aquests homes i dones ha fet possible que hui podem gaudir de melodies i balls de moda durant els segles XVIII i XIX.
Amb Herència, l’Escola fa una proposta atrevida on mescla la paraula, conductora de l’actuació, l’art en viu, la música i el ball.
Col.labora amb l’Escola l’artista xativina Maria Gosalbes.