Gener està a punt d’obrir les portes del 2021 i ens ompli d’expectatives i de projectes. Ara encetarem el de LES MIL I UNA FONT, que ens mantindrà enfeinats tot l’any. Xàtiva compta amb un patrimoni històric rellevant, unit indiscutiblement a l’aigua, a les fonts. Els xativins i els forasters tenen la possibilitat de fer un recorregut fantàstic per totes les fonts de la ciutat, que promou la regidoria de Turisme de Xàtiva. No obstant això, l’Escola farà el seu itinerari virtual i el tintarà amb els colors de la tradició. Així el primer dia de cada mes, la gent que conformem l’Escola de Danses de Xàtiva ens aturarem en una font determinada, que servirà d’escenari i farà visible una època, una indumentària, uns costums i uns valors que ens identifiquen com a poble.

Un poc retirats del nucli urbà, camí cap al Bellveret i al Castell, ens toparem amb la FONT DELS PEIXOS o del Trinquet, una de les moltes fonts reials de Xàtiva. Alçada originalment a la plaça de la Bassa al s. XIX, per a ús de persones i de bestiar, en 1972 va ser reubicada a la plaça del Trinquet, nom derivat de l'ús que se'n feia i que ha heretat també la font. Si no ets de Xàtiva, potser no te n'has fixat, però a la xicalla dels carrers adjacents d’unes quantes generacions, sens dubte, els evocarà xafogoses vesprades d'estiu remullades dins de la tassa entre rialles i crits.

Un poc retirats del nucli urbà, camí cap al Bellveret i al Castell, ens toparem amb la FONT DELS PEIXOS o del Trinquet, una de les moltes fonts reials de Xàtiva. Alçada originalment a la plaça de la Bassa al s. XIX, per a ús de persones i de bestiar, en 1972 va ser reubicada a la plaça del Trinquet, nom derivat de l’ús que se’n feia i que ha heretat també la font. Si no ets de Xàtiva, potser no te n’has fixat, però a la xicalla dels carrers adjacents d’unes quantes generacions, sens dubte, els evocarà xafogoses vesprades d’estiu remullades dins de la tassa entre rialles i crits.